Grupetto: Wielerpoules voor en door wielerliefhebbers - van de Tour Down Under tot de Tour de Guangxi.

IndexFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen
Volg ons op of voor nieuwe updates. Chatten met andere wielervolgers op Skype? Join de chat!
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Contact
Wie is er online?
Er zijn in totaal 3 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 3 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 44. Dit aantal is bereikt op di 06 feb 2018, 19:40.
Deadlines
Januari
4: Talentenjacht
4: Maak je Eigen Team
4: Multilandenteam
9: Vrouwenwielrennen
14: Zegekoning
15: Santos Tour Down Under
26: World Cup
27: Cadel Evans Road Race
30: Copa de Espana

Februari
2: Coupe de France
16: Coppa d'Italia
19: Europa Cup
25: UAE Tour

Maart
2: Beker van België
2: Omloop het Nieuwsblad
9: Strade Bianchi
10: Parijs-Nice
13: Tirreno-Adriatico
23: Milaan-Sanremo
25: Volta Ciclista a Catalunya
27: Driedaagse De Panne
29: E3 Harelbeke
31: Gent-Wevelgem

Deel | 

Eindelijk

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Brain Freeze

Aantal berichten : 433
Registratiedatum : 10-09-16

300117
BerichtEindelijk

Ieder jaar lijkt de winterstop langer te duren. Het gigantische gat waar je in valt na een jaar lang intensief koers volgen en voorspellen. Het zal herkenbaar zijn voor de meesten op dit forum. We moeten ons vermaken met een volkssport op het ijs of in de modder. Ondanks dat ik het ieder jaar weer probeer te volgen, kan het in tegenstelling tot wielrennen niet bekoren.

Ieder jaar is het uitkijken naar de eerste beelden van bekende renners op onbekende wegen. Exotische landen waar je koers in 40 graden kunt aanschouwen. We moeten het doen met wat we aangereikt krijgen. Ondanks dat het niet altijd even spectaculair is, vermaak ik me er mee.

Ieder jaar lees ik weer discussies over de zin en onzin van deze koersen. Criteriumrondjes in Australië of zandhappen in de woestijn lijkt nog niet in de smaak te vallen bij de gemiddelde wielervolger. Desondanks zijn deze wedstrijden voor de verslaafden onder ons ideaal om ons op te maken voor het echte werk.

Het maakt mij niet uit dat je de winnaar van een sprint in Australië van tevoren blind kan opschrijven.
Het maakt mij niet uit dat ze in Argentinië nog slechter een koers kunnen uitzenden dan in Catalonië.
Het maakt mij zelfs niet uit dat ik morgen tijdens de Dubai Tour naar het stemgeluid van José Been en de zandkorrelgrappen van Bobbie Traksel hoef te luisteren.

Ik vind het slechts mooi dat het seizoen eindelijk weer is begonnen, ieder jaar weer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Deel dit bericht op: diggdeliciousredditstumbleuponslashdotyahoogooglelive

Eindelijk :: Commentaren

Re: Eindelijk
Bericht op do 02 feb 2017, 13:01 van Quechua
Ja, dit is toch altijd nog een stuk beter dan darts, schaatsen of dat klote schansspringen. Ondanks al mijn frustraties, het is koers Smile

Eindelijk

Terug naar boven 

Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerpoules :: Wielrennen :: Blog :: Blogs-
Ga naar: