Grupetto: Wielerpoules voor en door wielerliefhebbers - van de Tour Down Under tot de Tour de Guangxi.

IndexFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen
Volg ons op of voor nieuwe updates. Chatten met andere wielervolgers op Skype? Join de chat!
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Contact
Wie is er online?
Er zijn in totaal 3 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 3 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 44. Dit aantal is bereikt op di 06 feb 2018, 19:40.
Deadlines
Januari
4: Talentenjacht
4: Maak je Eigen Team
4: Multilandenteam
9: Vrouwenwielrennen
14: Zegekoning
15: Santos Tour Down Under
26: World Cup
27: Cadel Evans Road Race
30: Copa de Espana

Februari
2: Coupe de France
16: Coppa d'Italia
19: Europa Cup
25: UAE Tour

Maart
2: Beker van België
2: Omloop het Nieuwsblad
9: Strade Bianchi
10: Parijs-Nice
13: Tirreno-Adriatico
23: Milaan-Sanremo
25: Volta Ciclista a Catalunya
27: Driedaagse De Panne
29: E3 Harelbeke
31: Gent-Wevelgem

Deel | 

Ik vrees ervoor.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
glenn485

Aantal berichten : 1219
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 26

260916
BerichtIk vrees ervoor.

Ik vrees er voor. Maar dan ook echt, hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het vrees. Waarvoor vrees ik zo? Oja, vergeten te zeggen. Ik vrees voor een doodsaai WK. Een week geleden was ik nog dolenthousiast over zo’n WK in de zandbak. Waaiers gegarandeerd! Althans, daar leek het op. Vandaag ben ik daar helemaal niet zo zeker over. Worden het wel waaiers? Wordt het niet gewoon 257 km naar Groot-Brittanië, Duitsland en Frankrijk kijken die op het einde alles terug brengen voor de verwachte massaspurt? Waarom zie ik het momenteel zo pessimistisch? Wel, dat zal ik jullie eens vertellen!

Ten eerste het fenomeen Sagan. Gisteren leek dat fenomeen weer onder de mensen gedaald te zijn, die geweldige Sagan die we al het hele jaar te zien kregen was gisteren plots een gewone renner geworden. Nog altijd bovengemiddeld, maar niet meer dat onoverwinnelijke. Sagan is moe en lijkt ook wielermoe momenteel. Ook al zegt hij dat hij twijfelt om naar het WK te gaan, ik zie hem sowieso wel gaan. Maar zal hij wel nog genoeg zin hebben om er nog eens volop in te vliegen? Ik twijfel. Zeker omdat hij in de Eneco Tour de gehele sprinttop op Cavendish na er 2x oplegde. Hij kan het dus ook gewoon afmaken in de massasprint, misschien wacht hij dus wel. Eerste puntje van twijfel.

Als tweede puntje van twijfel is er de Belgische ploeg. Op papier geweldig natuurlijk. Boonen in de zandbak is iemand die je nooit mag afschrijven. Greg van Avermaet waar dan ook is iemand waar je altijd mee moet rekening houden. Roelandts, Debusschere, Stuyven en Keukeleire in dienst, nee dat komt wel goed. Tot de Eneco Tour er aan kwam was ik hier ook van overtuigd. Heb me er nog net van kunnen weerhouden een fortuin in te zetten op Boonen en Greg. Misschien maar goed ook achteraf gezien. Boonen lag namelijk weer eens op zijn plaat. Ja, alweer, dat heeft hij toch wel veel te vaak de afgelopen jaren. Iemand moet die kerel eens gaan zeggen dat hij Belg is en geen Nederlander. En Greg leek gisteren eindelijk ook eens moe te worden. Mag ook wel natuurlijk, er zijn volgens mij maar 3 renners die zoveel koersen rijden en er vaak nog eens top in rijden. En daar is Greg gewoon bij. Qatar zou alweer zijn 3e piek worden na Vlaanderen en de Olympische Spelen. Het moet ooit op zijn. Maar helaas voor ons zou dit de koers niet ten goede komen.

4 van onze sterkste ‘knechten’ zijn dan ook nog eens minder. Vanmarcke en Vandenbergh gaan zelfs niet mee, toch wel een aderlating. Roelandts en Stuyven vielen me gisteren ook tegen op toch wel hun parcours. Debusschere was goed, maar moest op het einde toch ook laten lopen. Keisse en Maes zijn aangeduid voor het eerste uur denk ik, over die 2 twijfel ik niet. De enige die wat mij betreft echt getoond hebben dat ze goed zijn is Keukeleire via een alternatief programma in Italië en natuurlijk Naesen. Maar zijn deze renners genoeg om alles in flarden te trekken als daarachter 5 landen zijn die het tot een massasprint willen laten komen? Ik betwijfel het toch wel, hoe graag mijn Belgenhartje dat ook zou willen.

De Britse ploeg daarentegen heb ik totaal geen twijfels over. Cavendish weet wel wat hij doet na al die jaren. Zoveel heeft hij ook niet gereden, dus moe zal hij wel niet zijn. De mens Cavendish vind ik persoonlijk een eikel, de atleet Cavendish vind ik heerlijk, ik zou er dan ook weinig op tegen hebben dat deze kerel nog eens wereldkampioen wordt. Als we dan toch voor een vlak parcours gaan, dan liever een sprinter die al meermaals getoond heeft bij de beste 3 van de wereld te behoren, dan zo’n verrassing die de rest van het jaar 3e,4e, 6e of 7e is geworden. En wat mag je blij zijn als je in de woestijn aan het rijden bent en een treintje met Thwaites, Rowe, Dowsett, Thomas, Cummings en Stannard voor je ziet rijden. Reken daar nog eens een treintje op het einde met Blythe/Mclay/Swift bij en iedereen weet, dit is 1 van de sterkste, zoniet het sterkste team op dit WK. Ze hebben gewoon alles. Als ze het echt willen tot een massaspurt laten komen zal er weinig aan te doen zijn vrees ik. Ja, ik vrees het echt.

Wat dan ook nog eens niet helpt is dat de laatste tijd er geen sprinter is die erboven uit steekt. Was het niet veel beter geweest voor het WK mocht Greipel 4 sprints in de Eneco gewonnen hebben met 5 lengtes voorsprong? Ja toch? Nu heb je natuurlijk een heleboel outsiders die denken dat ze kans maken. En eigenlijk hebben ze dat ook. Ik zou niet raar opkijken mochten we op het einde een Nederlands truitje alles en iedereen voorbij zien sprinten om pas na de streep te zien dat het niet eens Groenewegen maar Van Poppel is. En als beloning mag hij dan volgend jaar de concurrentie aangaan met de Italiaanse sprintertjes in de Giro en knechten voor Stannard in de voorjaarsklassiekers. Feest! En helaas is het niet eens zo’n ondenkbaar scenario dat we zo’n soort wereldkampioen krijgen. Niets tegen die renners natuurlijk, het feit dat ze daar op het eind nog kunnen sprinten maakt hen natuurlijk op zich al toppers maar een zege voor de wielersport zou het amper zijn. Maar terug naar mijn oorspronkelijke punt dus (sorry, ik dwaal iets te vaak af en dan heb ik zo een A4’tje extra vol met onzin die niemand wil lezen en ja, ik weet dat ik nu weer bezig ben, nogmaals sorry), het feit dat niemand er boven uitsteekt zorgt er dus voor dat er meer ploegen gaan zijn die gaan rijden voor die massasprint. En eerlijk? Ik zou ze niet eens ongelijk geven.

Het belangrijkste punt heb ik voor het laatst bewaard. Want wat heb je in de eerste plaats nodig voor waaiers, nog meer dan sterke renners? Juist ja, de wind! We zitten momenteel zo stillaan in de laatste weken voor het WK en dan is het ook de tijd dat we zo stillaan kunnen zien welk weer het gaat worden. Ik heb dit al even gedaan voor jullie, natuurlijk staat dit niet vast, maar toch is het een indicatie. En die voorspelt niet veel goeds. Op de ene site kon ik tot 9/10 gaan, de week voor het WK. En daar zag ik de windkracht van 4 op 02/10 tot 2 op 9/10 gaan. Op een andere site zijn er zelfs al iets specifiekere voorspellingen, die een gemiddelde snelheid van 13 km/u geven op de dag van het WK met 30 km/u maximum. En dat lijkt me zeker niet genoeg om waaiers te trekken, hoe veel zin ze er ook in hebben.

Dus laten we er met zijn allen maar in hopen dat die weersites het totaal niet goed kunnen voorspellen, ik totaal niet weet hoe het in het hoofd van zo’n bondscoach aan toe gaat en dat ik ook totaal niet kan inschatten hoe goed die renners hun benen zijn. Maar laten we eerlijk zijn, hoe vaak ben ik er al naast geweest? Dus ja, ik vrees ervoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Deel dit bericht op: diggdeliciousredditstumbleuponslashdotyahoogooglelive

Ik vrees ervoor. :: Commentaren

Geen commentaar.

Ik vrees ervoor.

Terug naar boven 

Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerpoules :: Wielrennen :: Blog :: Blogs-
Ga naar: